27.06.2017
Kullanıcı Adı:   Şifre:   Beni Hatırla

Yeni Üye  |  Şifremi Unuttum

Haber Ara




Yazarlar

Gezinomi Tatil Otelleri





Otel bulmanın en kolay yolu
SEKTÖRDEKİ İŞSİZLİK VE PROFESYONELLER ~ Tüm Yorumlar
20-05-2017 13:41
HEPİNİZ HAVANDA SU DÖVÜYOSUNUZ ARKADAŞLAR
ARKADAŞLAR YAZARIMIZ ASİN BEYİN YAZISI ÜNİVERSİTELERDE EĞİTİM NİTELİĞİNDE,ONA KULAK VERİN VE YAZININ ÇIKTISINI ALIP HE GÜN OKUYUN.BİR KEZ DAHA OKUYUN.OKUYUNKİ NE DEMEK İSTEDİĞİNİ İYİ ANLAYIN.BURASI HERŞEDEN ÖNCE TÜRKİYE AMERİKA DEĞİL.DOMATES ÖRNEĞİ KÜLLİYEN YANLIŞ ÇÜNKÜ AZ ÖNCE DOMATESİ 35 LİRADAN ALDIM.DÜN 10 LİRA OLAN DOMATES ARIN 2 LİRAA İNER.ŞİMDİ SİZE 32 YILLIK BİR TURİZMCİ OLARAK BİRKAÇ ÖNEK VEREYİM.BODRUMDA 5 YILDIZLI BİR OTELİN GENEL MÜDÜRÜYÜM.MAYIS AYI SONUNA KADAR FİYATLARIM SABAH 10.00 / AKŞAM 23.00 HERŞEY DAHİL ACENTEYE KİŞİ BAŞI 55 LİRADAN VERDİM.HAZİRAN FİYATIM İSE 75 TL.SINIRSIZ ALKOL DAHİL.OTELİN GENEL MÜDÜRÜ SİZSİNİZ.VE BU OTELİ SİZE MAYIS HAZİRAN TESLİM ETTİM.162 ODA VAR.350 YATAK IN TAMAMINIDA DOLDURDUNUZ.OTELİN YILLIK KİRASI 250.000 EURO.PERSONEL AYLIK GİDER 105.000 TL.ELEKTRIK AYLIK 15.000 TL GAZ 12.000 TL.MÜBAYA İÇKİ DAHİL AYLIK 20.000 TL.HAVUZ VS AYLIK 2000 TL.CEVRE VS GİDERLER 5000 TL.ÇAMASIRHANE 8.000 TL.KDV STOPAJ SGK 22.000 TL.GÖRÜNMEYEN GİDELER AYLIK 5000 TL.ŞİMDİ SAYIN VOLKAN AYDOĞDU VE DİĞER TURZİMCİ DOSTLARIM BANA BU HESABI YAPIN.ELLERİNİZDEN ÖPECEĞİM BURADAN YAZARAK....
ErsinKaraman
16-05-2017 20:00
Katılıyorum. Düşük maaş da sorun ama turizm geliri de düştü
Sonuna kadar katılıyorum. Sadece yorum yapan bazı arkadaşların anlayamadığı bir şey var. Asgari ücreti yükseldi ama yetmiyor, buraya kadar tamam. Yılgör bey bu maaş fazla demiyor ki, Asgari ücret % 40 yükselirken, turizm geliri de % 40 düşüyor. İşveren de bu sebeple yüksek maaşlı personeli alamıyor. Anlatmaya çalıştığı bu. Eğer 2077 gibi bir sezon olursa tamam, maaşlar otomatikman yükselmeli. İşveren bunu karşılar. Ama şimdi otellerin verdiği fiyatlardan haberiniz var mı? Nisan ayında kişibaşı 11 usd, mayıs ayında 14 dolar 5 yıldız otel fiyatı. Kişibaşı maliyet ise 20 usd. Buyrun işin içinden çıkın. Patron siz olun, biz beceremedik, siz daha iyisini yapabiliyorsanız gelin istediğiniz maaşı vereyim. Ancak Yılgör bey şu konuda da bizi eleştirmiş ki özeleştiri olarak alıyorum. Müdür maaşı az olsun diye az tecrübeli müdürler evet bize daha maliyetli olabilir. Yani düşük ücret yapalım diye astarı bize pahalı gelebilir. Bu konuda da haklı sanırım. Ama yine de insan çekiniyor. bugün bir müdür kağıt üzerinde en büyük gider görünüyor. Bilemedim. Nasıl yapalım? Ne sezona güvenebiliyoruz, ne de piyasaya. Çalışan da bu arada maaş beğenmiyor, bu konuda da haklı. O zaman otursun evinde. Çalışacak adam çok.
OTELYÖNETİCİSİ
15-05-2017 13:51
OTEL YÖNETCİSİ
İŞ KUR YADA KİM YETKİLİYSE, BURADAN ONLARA AÇIK AÇIK SUÇLUYORUM. YANLIŞ YAPIYORLAR... YENİ GELEN PERSONELE İŞ İMKANI YARATMAKTANSA, KIŞTAN ÇIKARTTIKLARI ELEMANLARINI TEKRAR DA İŞ KUR KANALIYLA İŞ BAŞI YAPTIRIYOR ( SÖZDE ASGARİ ÜCRETLE ONU DA İŞ KUR ÖDÜYOR) ARADAKİ MAAŞ FARKINI DA ELDEN VERİYOR. HANİ YENİ İSTİHDAM ? İŞ KUR ŞU ANDA BUNLARIN İLLEGAL İŞİNİ LEGAL HALE KENDİ GETİRİYOR ... OYSA KALİFİYE ELEMAN MAAŞLARI DÜŞÜK DEĞİL. BEN HEM OTEL YÖNETTİM HEMDE PATRONLUK YAPTIM. İKİ TARAFA DA AYNI MESAFEDEYİM. OTEL EN ALTA ÇALIŞAN ELAMANIN BİLE CEBİN DE İKİ TELEFON LA DOLAŞIR. İKAZ EDERSİN ERTESİ GÜN (SENİ PROTESTO EDER...) ÇOCUĞUNU VEYA ANNESİNİ HASTANEYE GÖTÜRÜR GELMEZ. 4 DİL BİRİM DER PARMAK ARASI TERLİKLE ÇALIŞMAK İSTER. OTELLER DE ARTIK 14-16 SAAT ÇALIŞAN YOK. (SİZLER ÖYLE BİR YERDE ÇALIŞIYORSANIZ HEMEN İSİMSİZ BİR DİLEKÇEYLE ÇALIŞMA BAKANLIĞI ELEMAN GÖNDERİYOR. SİZ ŞİMDİ DİYECEKSİNİZ Kİ OTELCİ KİTABINA UYDURUYOR. SİZDE UYDURUN KARDEŞİM. BAKANLIK ELEMANLARI SİZE İNANIYOR BUNU DA BİLİN.)BİZ ADAMLARI 8 SAAT ZOR TUTUYORUZ.ELEMAN DİĞER VARDİYA ARKADAŞINA TESLİM BİLE ZAR ZOR YAPIM, KAÇAR GİBİ ÇIKIYORLAR... İŞİN EMEK KISMINA GELİNCE : ADALETSİZLİK BU SEKTÖR DE DE VAR ELBETE. BİR İKİ YILLIK ACEMİ ELEMANLA YÖNETİN KADROLARI ARSINA SIKIŞAN, EMEKÇİ ARA ELEMANLARA GERÇEKTEN AMA GERÇEKTEN HAKSIZLIK YAPILIYOR... BAZEN KURUNUN YANIN DA YAŞ DA YANIYOR. BURADA MAAŞLA DAN ÖNCE, DÜŞÜNÜLECEK KONU TURİZM KÖTÜLEŞİYOR BU DA DÜZELMEDİ. BENCE ÖNCE TURİZM DÜZELSİN Kİ BİZLER DE AZ -ÇOK OLANLARIN DURUMUNU ELE ALALIM. BU KÖTÜ GİDİŞATTA BUNLARIN KAVGASI OLMAMALI. BİZLER ÜZÜM YEMELİYİZ. AÇ GÖZLÜ OLUP YUMURTLAYAN TAVUĞU KESMEMELİYİZ. BİR GÜN BİZİM DE ELİMİZE DE İKAN VE FIRSAT GEÇTİĞİNDE BİLGİLERİMİZİ KULLANMALIYIZ. DERİM
ramses2
10-05-2017 10:51
Azi bulamayan cogu bulamaz
1400 tl genc yasta yettiremeyenin gelecegi icin uzuluyorum. Bodrumda ev tutmayin. 2000 tllik cep telefonu almayin. Para biriktirin. Gelecege yatirim yapin. Is meslek ogrenin. Isverenlerin geliri dustugunde sizleri tasiyamaz. Sonucu isyerini kapatmak olur. Personel azaltmak olur. Gercekten de 2 yildir sektorun durumunu goremeyen bir calisanimiz varsa hic yatirim yapmaya gerek yok. Hatta artik isletmeleri 2 ay acalim yeter. Ya da hic acmayalim. Birakalim maad begenmeyenler kendileri isyeri acsinlar. Insaf. Adam gayet guzel cesurca ortaya karisik yapmis. Hem isvereni hem calisani hem yoneteni elestirmis. Nesini anlamadiniz?
yilgor
10-05-2017 10:13
Yorumlara Cevap
Arkadaşlar. Yazımı lütfen iyi okuyunuz. 1400 TL iş hayatına yeni başlamış tecrübesiz veya vasıfsız bir işçi için yeterlidir. Yani hiç bir vasfınız yeteneğiniz tecrübeniz yok, direk yüksek maaşla kimse iş vermez. Veremez. Eğer yaş 25e doğru geliyor da siz hala 1400 TL maaşa çalışma aşamasında iseniz o zaman kusura bakmayın sizde iş yok derim. Çünkü resepsiyon memuru, muhasebe memuru, garson gibi görev maaşları 1600 TL altında değil. Hatta bazı yerlerde 1700 TL. Hele bir de captain ya da shift leader ya da şef olmaya başladınız mı 2000 TL üstünü geçiyorsunuz. Şef olmaya gerek yok. Herkes şef olsa bu defa iş bulamazsınız ama 2000 TL düzeyinde iş çok. Hala onu dahi beğenmeyen çok. Ben emekli olana kadar 30 yıldır bu özel sektörde özellikle turizm sektöründe hm işçi hem yönetici olarak ne sıkıntılar yaşadım. Eskiden işveren sigorta dahi ödemek istemezdi. Verdikleri lojman 25 kişilik yerin altında. önünüze konulan yemek 3 günlük ve yenilir gibi değildi. Yani personele değer verilmezdi. Hak aramaya kalktığınızda piyasadan slliniyorsunuz. Asgari ücret 2000 TLye gelsin yine size faydası yok. En düşük maaş birden yükseldi mi diğer üst görevler maaşlarını birden yükseltemezsiniz. Devlet memurluğu gibi değil ki, tüm haklarınız verilmiyor, Hem sonra bizim insanımız 1700 TL ya da 2000 TL işi de beğenmiyor. 2500 TL maaşı da beğenmiyor. Hayata yeni başlayacak 18 yaşındaki genç dahi bu maaşı ve yatacak yerini beğenmiyor. Böyle olduğu sürece hiç bir işveren size iş vermez. Biraz sabır ve tırmanmalısınız. Tecrübe elde etmelisiniz. Bekarken bu şart. Ha bir arkadaşım bodrumda ev kirasından bahsediyor. Ben 30 yılda ne bodrumda ne marmaris gidip ev kiralamayı cesaret edemedim ki yönetici olarak çalışırken dahi.. Eğer siz 1400 TL ya da 2000 TL maaş alırken ısrarla turistik yerlerde ev kiralamaya çalışıyorsanız o zaman risk sizin. Yerleşik düzeninizi bozmamaya çalışın derim. Zaten lojman veriliyor. Bir diğer konu, tamam sizlere katılıyorum diyelim. 2 yıldır turizm sektörü diplerde. Gelir yok. % 40 düşüş var. Yöneticiler dahi hala ben bu maaşı isterim diyebilecek durumda değil, Siz de değilsiniz. Eğer aldığımız maaşlar yetmiyor derseniz o zaman çok fazla işlveren olmaz. Otel ve dükkan açmazlar. İşveren sayısı azalır. Beğenmediğiniz maaşlara içanadoluda can atıyorlar. Kabul edin ya da etmeyin. Malesef böyle. İsterseniz siz bir patron olmayı deneyin. Bir işletme açın bakalım. Verin yüksek maaş eğer verebiliyorsanız. 2 yıl demeden batarsınız. Bunlar hep denenmiş şeyler. Amerikadaki garsona gelince, amerikadaki vergi ve pahalılık karşısında arkadaşımın verdiği akıl ve hesap da diplerde. Yani o aldığı parayla dahi amerikada geçinmek zor. Bizdeki 1400 TLnin altında gibi bir şey oranlamaya baktığınızda. Amerikada sigorta yok. Hastane ve sigortayı kendiniz ödüyorsunuz. Sakın ABD sistemini örnek vermeye kalkmayın batarsınız
sakarya54
09-05-2017 10:44
BALIK BAŞTAN KOKTU
Maaşlar konusunda ve acemilik konusunda haklısınız. Ancak bir de şu açıdan bakmak lazım. İzmirde yaşıyorum 2003te turizm lisesi ile atıldım bu sektöre, 4 yıl lise 4 yıl üniversite, her yaz staj, ABDde internship programı derken kendimi bir çok departmanda yetiştirdim. Garsonluk, komilik, bulaşıkçılık hiç sorun değil, yönetici pozisyonunda olsam bile ABD de katıldığım internship programından sonra bu işlerden hangi rütbede olursan ol gocunmamayı öğrettiler. ama benim takıldığım nokta ise ücretler. evet asgari ücret 1400tl ye çıktı ancak hayat giderleri %40ın üstünde bir artış gösterdi. Benim düşüncem insanların derdi şuan için rütbe değil. Şuan için kendi geçimlerini karşılayabileceği bir maaş. 2005 yılında aldığım 538tl lik maaş yeterken şimdi 1400tl lik maaş ile hiç birşey yapamaz olduk. Turizm bu kadar ağır adımlarla ilerlerken ne yöneticilerin maaşlarının yükselmesini nede personeli tatmin eden bir maaş verilmesini sağlayamacağız...
VAROŞ
08-05-2017 23:13
yok daha neler
Yasin Bey hayatımdan 10 dakikayı çaldınız. Çok boş bir yazı olmuş. Emekli olmanıza çok sevindim darısı çalışmak zorunda olduğu için asgari ücrete veya 100tl üstüne 14 -16 saat mecburen çalışan insanları özellikle örnek göstermek için seçenlerden kurtuluruz. Bodrumda en kötü ev kirası 1000tl hadi buradan bütçe yapın.
VolkanAydogdu
08-05-2017 00:20
Asgari ucret ve Domates
Amerikada son 17 senedir otel mudurlugu yapiyorum. Yani bahesttigim rakamlar internet arastirmasi degil. Otelin restaurantinda calisan bir garson saate tiple beraber yaklasik 30 dolar kazaniyor. Domates Pick n Save marketlerinde .80 cent. Yani bir saatlik calismayla 37.5 lb domates aliyor. ki bu yaklasik 17 kilo domates yapar. Turkiyede domates 10 lira. Asgari ucretli 17 kilo domates icin 3.4 gun calisiyor. Simdi elinizi vicdanina koyup dusunun, bu parayi kazanan insan evladinin yaptigi isten hayir gelir mi?
OTELYÖNETİCİSİ
07-05-2017 14:22
SİDE OTELLERİNİN İÇLER ACISI HALİ BU OLSA GEREK..
Yasin beyi gönülden kutlarım. yazıyı okuyunca sanki bu filmi bir yerden gördüm dedim. Otel sahiplerinin durumu aynen böyle.
03-05-2017 19:05
asgari ücret
Son 2 yılda asgari ücret net 1000 TLden 1400 TLye yükseldi. % 40lık bir artmış diyorsunuz.1 senede dolar %25 arttı zaten.nerde kaldı ücret artışı.odayı euro-dolarla satıyorsun.dolar 1 yılda %25 artmış.çalışana gelince %10 u çok görürsünüz.
03-05-2017 18:58
yanlışınız var
1400 tl maaşın nesi çok?sezon en fazla 6 ay.sonra 6 ay kışın nerde iş bulup çalışacaksın?yıla böldünmü 700 tl.%40 maaşlar arttı diyorsunuz.1 senede dolar %25 artmış zaten.eridi gitti ücret artışı.sonra 5 yıldız otellerin rutubetli,sıcaktan,gürültüden,kokudan uyunmayan kalabalık lojmanlarında.günde 8 saat yerine bazen 12 saat çalışacaksın.evliysen karının,çocuğunun yüzünü göremezsin.personel yemeklerini hiç anlatmayayım.resepsiyonda bazen patron müdür dolaşır,toplu cehck-in gelir.tuvalete,su içmeye gidemezsin.bu maaşa kim çalışır?bugün lise mezunu bir markete girsen çalışsan fazla mesailerle 1.700 tl alıyor.üstelik 12 ay iş.2 tane dil bilen adamı 1400 tl ye 12 saat aç,susuz çalıştır en ağır şartlarda.sonra kimse çalışmak istemiyorlar rahat iş istiyorlar de.ya siz bu sektörü,çalışma şartlarını bilmiyorsunuz,ya da direk müdürlükten başladınız işe
EsmaHacıoğlu
03-05-2017 16:46
Aslinda dogru
Elbette calisanlarin pek de hoslanmayacagi bir tez gibi gorunse de patron oldugunuzda neyin ne oldugunuzu anlayacaginiz bir yazi. Bir isyerinde en buyuk gider personeldir. Personel maasi bilir ama arka planda sgk vergi konaklama yemek uniforma gibi maas kadar giderleri gormez. Asgari ucret birden artti. Bugun vasifsiz bir elemanin baslayacagi maas maximum asgari ucrettir. Bunlar neyi anlamiyor. Gelmis 30 yasina.peki ne meslek edindin. Kac dil biliyorsun. Egitimin ne. Ne ise yararsin. Insanin once kendini yetistirmesi lazim.
ACEMİLEREKALMIŞTURİZM
03-05-2017 14:42
TEBRİK
öncelikle saygılarımı sunarım.Ben yukarıdaki yorumların hiç birine katılmayarak,yazdıklarınıza tamamen katılıyorum ve sizi tebrik ediyorum.Bu işin duayenleri ve yanlarında yetişmiş benim gibi işssiz kalmış yöneticiler,şuan dışarda ,,OTEL PATRON VE ACEMİ GENEL MÜDÜRLERE Yalakalık yaparak çalışmaktadırlar.veya çalıştıklarını sanmaktalar.ÇÜRÜK ELMALAR GÜNDEMDE.TURiZM BİTMESİ KADAR NORMAL BİŞEY OLAMAZ.EŞEĞİ ADAM ETMİŞLER.....Bu devire herdepartman için alttan ter döküp emeğini ortaya koyanların değeri yok olamaz.GÜNÜ KURTAR YETER.MANTALİTE BUDUR.ÇALIŞMANA GEREK YOK ŞOV YAP İKİÇİFT ÇENE .YETER DAHA NE OLSUN.YILGÖR BEY ELLERİNİZE SAĞLIK
Yılgör
03-05-2017 03:41
Yorumlar yazdıklarımı kanıtıyor
Yorumları okuduğumda yazdıklarımı kanıtladığı gerçek. Maaş beğenmiyoruz derken ortada. Bugün sektörde 1400 TL maaş alan en alt tabanda ve yeni başlamış işçilerdir. Tecrübe kazandıkça maaşlar yükseliyor elbette. Ama şunu kabul edemiyorlar. Asgari ücret bu ülke tarihinde hiç bu derece yükselmemişt. Yani eski sistemde bugün asgari ücret 1180 TL olabilirdi. Çünkü yıllık atışlar % 6 oranında gelmekteydi. Azı bulamayan çoğu bulamaz. Malesef iş beğenmez bir kitlemiz var. Sadece turizm sektöründe değil. Tüm sektörlerde de böyle. Kendini geliştirp meslek öğreneceklerine dedikleri gibi gidip evde boş boş otururlar. Tembellik dizboyu. Bu arada sektmrde bir gün dahi çalışmadığımı iddia eden isim verme cesareti gösteremeyen arkadaşım. meslekte 30. yılımdayım ve emekli oluyorum. SGK kayıtlarım ortada. Personel giderinin işletme karının % 10unun dahi tutmadığını iddia eden yaklaşım, toy, eğitimsiz ve iş hayatı diye bir şey öğrenmemiş bir anlayıştır. Yani bu anlayışı olan birinin geleceği olmaz. Yükselemez, bir yerlere de gelemez. Babası kendisine bir iletme teslim etse 2 yıl demeden batırır. İşletme karları iyiyse zaten işletme maaşlarını ona göre belirler. Ama son 2 yıldır sektördeki krizi anlayamayan personel olduktan sonra işletmeleri açmamak daha iyi. Varsınlar otursunlar evlerinde. Daha iyi maaş bulabilecekleri bir iş bulup çalışsınlar
Halukbodrum
30-04-2017 16:23
1400 liraya EVİNİ bırakıp SEHİR değiştirenler
1400 liraya EVİNİ bırakıp SEHİR değiştiren 4 aylığına PATRON İSKURDAN DESTEK ALİP BEDAVAYA İSCİ CALİSTİRİYOR
Evilreturnzz
29-04-2017 22:01
Komik
Gidip kendiniz calisabilirsiniz 12 saat 1400 tlye 20 30 kişilik lojmanda :),Sonuna kadar okudum yazıyı hayatimdan en az 5 dk çaldi..
Evilreturnzz
29-04-2017 22:00
Komik
Gidip kendiniz calisabilirsiniz 12 saat 1400 tlye 20 30 kişilik lojmanda :),Sonuna kadar okudum yazıyı hayatimdan en az 5 dk çaldi..
UMUTSUZ
29-04-2017 12:38
sektörde gerçekten çalıştınız mı?
Yılgör bey ben sizin sektörde ne mavi yakalı ne de beyaz yakalı olarak bir gün dahi çalıştığınıza inanmıyorum. Sektörden gelen kimse %40 zammın turizm işçisi ve yöneticisi için fazla olduğunu ve işletmeyi batıracağını iddia etmez, Avrupadakinin tam aksine personel giderinin çoğu işletme karının %10unu bile tutmadığını bilir. Gerçi işletme karı %90 değil 99 olmalı derseniz de şaşırmam artık.
Ahmetantiochia
29-04-2017 02:51
Yanlış düşünce
Ben turizme yıllarımı verdim dört yabancı lisanım var antre sistemi çalıştım fakat emeğimin karşılığını hiç bir yerde Alamadım yüksek maaş rahat iş beklemiyor kimse sadece değer ve kıymet bekliyor emeğinin hakkını bekliyor yöneticinin çok olduğu yerde kurekcinin kıymeti yok maalesef yüksekten ininde biraz alçaktan bakın siz 1400 lira maaşla çalışırmısınız???
HikmetCan
29-04-2017 02:37
800 lira çok iyi bir para
Yılgör Bey, 1400 lirayı para zannediyorsunuz herhalde. Allah yardımcınız olsun. Karşısındaki insanlara değer vermeyip makine gibi gören bazı yöneticiler var, ne yazık ki. Kendileri insan, diğerleri makine. Yalnızca çalışmalı, yememeli, içmemeli, özel istekleri olmamalı. Bir yabancı otel şirketinin sloganı var; Bizler, beyfendi ve hanımefendilere hizmet eden, beyfendi ve hanımefendileriz. Bizim bazı yöneticilerimize göre ise, 1400 lirayı bile haketmeyen, koğuşta yatması gereken köleler miyiz? İnşallah, artık otel yönetiminde çalışmıyorsunuzdur?
HikmetCan
29-04-2017 02:37
800 lira çok iyi bir para
Yılgör Bey, 1400 lirayı para zannediyorsunuz herhalde. Allah yardımcınız olsun. Karşısındaki insanlara değer vermeyip makine gibi gören bazı yöneticiler var, ne yazık ki. Kendileri insan, diğerleri makine. Yalnızca çalışmalı, yememeli, içmemeli, özel istekleri olmamalı. Bir yabancı otel şirketinin sloganı var; Bizler, beyfendi ve hanımefendilere hizmet eden, beyfendi ve hanımefendileriz. Bizim bazı yöneticilerimize göre ise, 1400 lirayı bile haketmeyen, koğuşta yatması gereken köleler miyiz? İnşallah, artık otel yönetiminde çalışmıyorsunuzdur?
Yılgör
28-04-2017 18:35
değerli kardeşim
Değerli kardeşim, 1400 TL iş dünyasına yeni başlayan henüz 20 yaşlarına gelmiş okuldan mezun olmuş hayat tecrübesine atılmış gençler için ideal rakamdır. Eğer bu yaşta fazla rakam maaşa alışırlarsa ileride insan psikolojisi bu defa tatminsizlik ve sıkıntılar başlar. Hele bir de işsiz kaldı mı yükselttiği yaşam standartlarıyla başa çıkamayınca kaybolup gider. Ama evlenene kadar tecrübe elde edene kadar işte tecrübe ve birikim yapmalı. Maaş arttırmayı zamanla öğrenmeli. Elbette en düşük maaşı belirttim. Örneğin bir resepsiyonist bugün 1600 ve üstü.
İşsizlik
28-04-2017 16:26
İşsizlik
1400 liraya kölelik yapacağına yapma aylak aylak gez daha iyi en azından vücudun yıpranmaz, 1400 liraya ne evlenebilir ne ev geçindirebilirsin, ne çocuk okutursun, ancak yaptığın kölelikle kalırsın.
Diğer Haberler